Canada! - Reisverslag uit Fonthill, Canada van Kevin - WaarBenJij.nu Canada! - Reisverslag uit Fonthill, Canada van Kevin - WaarBenJij.nu

Canada!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

06 Juli 2015 | Canada, Fonthill

Dit verhaal heb ik getypt in de ochtend van 7 juli.
Gisteren had ik het e.e.a. getypt todat m´n laptop zonder reden ineens deed afsluiten.
Ik had het niet opgeslagen dus ik had geen zin meer om dit opnieuw te doen.

Nu zit ik buiten op m´n stoeltje voor het hotel lekker in het zonnetje.
Heb net even lekker gedoucht het ontbreekt nu alleen aan een kopje koffie...
Maar een Tim Hortons is niet ver!

Ik ben dus 6 juli van Albany, New York naar Fonthill, Ontario gereden.
Het was een redelijk lang tochtje moet ik zeggen maar goed te doen.
Ik merkte dat het verkeer bij Buffalo aanzienlijk drukker begon te worden.

Een kleine file tot aan de laatste tolpoortjes in de States.
Nog even en ik ben in Canada!
Ik reed nu over de brug van het vasteland naar het Amerikaanse eiland alleen kom ik niet zo even op de naam...

Ik kon de Niagara Falls al zien met een grote mistwolk erboven en natuurlijk de Skylon Tower.
De Skylon Tower is een soort CN Tower die in Toronto te zien is.
Vanaf het eiland pak ik de laatste brug naar Canada de Rainbow Bridge het uitzicht was echt verbluffend.

De volgende stop is de douane van Canada...
Ik heb daar enige tijd gestaan aangezien de beamte niet echt snapte wat ik in m'n eentje deed en waarom ik zo lang vakantie had.
Heel veel vragen werden er gesteld en ik werd er wel een beetje chagerijnig van.

Nadat ik deze vragen allemaal had beantwoord kreeg ik een stempel en mocht ik Canada in!
Eventjes gestopt bij Tim Hortons voor een koude ijs cappuccino, Iced Cappuccino of Frappuccino whatever.
Toen nog ca. 30km gereden naar het hotel.

Hotel is gelukkig een beetje buitenaf dus lekker rustig.
Nette kamer, vriendelijk personeel.
Je merkt dat de Canadese mentaliteit een stuk vriendelijker is.

Ook zijn we inmiddels gewisseld van mijlen naar kilometers.
Toen ben ik doorgereden naar Ina en Olof in Beamsville.
Ik zag daar toen ik aankwam Quentin op de oprit staan die is groot geworden zeg....

Het is al veel te lang geleden en ik ben zonder navigatie ernaar toe gereden.
Schijnbaar had ik het goed want heel veel dingen waren nog steeds herkenbaar.
Het roept positieve herinneringen op.

En het was fijn om toch weer even Nederlands te kunnen spreken.
Aangezien Ina en Olof in de nacht op vakantie gingen heb ik het kort gehouden om daarna nog even een rondje langs de Falls te rijden.
In mijn kielzog zag ik ineens een politieagent achter me aan komen racen maar ik had 'm allang gezien bij een tankstation.

Opzich begrijpelijk met een New Jersey kenteken zo laat op achteraf weggetjes.
Maar ik hield me heel netjes aan de regels en uiteindelijk sloeg ie af.
En kwam laat weer terug bij m'n hotel.

Vandaag (7 juli) staat op de planning om richting Guelph te rijden om Jordan & Tessa weer te zien.
Voordat ik daarheen ga wil ik nog een keer naar de Falls om nog wat mooie foto's te maken indien mogelijk.
Gisteren stond ik aan het meer waar je normaliter Toronto in de verte kan zien met z'n skyline het was helaas te mistig (smog) om het te kunnen zien.

Vanavond slaap ik in Burlington dat ligt een beetje tussen Toronto en Hamilton en hopelijk heb ik daar beter internet.
Tot snel!


Kevin.

  • 07 Juli 2015 - 23:15

    Sebastiaan:

    Klinkt goed allemaal,

    Altijd leuk om weer ergens te komen waar je al een hele lange tijd niet geweest bent.

    Veel plezier nog daar bij de falls

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fonthill

Kevin

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 4056

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 19 Juli 2016

Canada 2016

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

USA & Canada

Landen bezocht: