Georgia / South Carolina - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Kevin - WaarBenJij.nu Georgia / South Carolina - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Kevin - WaarBenJij.nu

Georgia / South Carolina

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Charleston

Redelijk snel weg nog even een lekker broodje gegeten bij de Subway.
Kwam ineens US Border & Customs binnenzetten en pakten een man op, die begon meteen in het Spaans (Mexicaans) te lullen dat er niks aan de hand kan zijn etc etc... Wat een spektakel, maar mee moest ie ze begonnen al snel te dreigen met pepperspray en de taser. En binnen een mum van tijd was alles weer weg waardoor ik lekker op m'n gemak verder kon eten.

En hop de Interstate op richting het noorden (Savannah, Georgia).
Oja een interstate is gewoon een snelweg. De ene keer met en de andere keer zonder tolpoortjes. Meestal voor bruggen, tunnels of speciale snelverbindingen bij grote steden moet je betalen. Per staat verschilt het betaalsysteem weer echt heel erg onhandig.

Ik kies vaak om deze te vermijden of ik betaal cash. (Wat dus niet overal mogelijk is..... grrr). Dus nog een mooi stukje Georgia meegepakt ik vond het vrijwel hetzelfde als het noorden van Florida. Niks bijzonders, wel staan ze in Georgia bekend om geweldige gerechten met perzik. Overal zag ik borden met perzikwinkel hier, perziksap daar. Leuk voor ze! Nog een klein stukje Georgia en ik kom aan in South Carolina. Ik snijd een stukje af van de snelweg om een stuk binnendoor te rijden, het scheelt km's maar geen tijd. Leuk tochtje en mooie natuur.

Aangekomen bij het motel lekker centraal gelegen dus dat is wel fijn. Nu even genieten van een koud biertjes, had een bak met ijs achter in de kofferbak gemaakt zodat ik als ik ben gearriveerd ik eventjes kan relaxen. Ze hebben niet in elk motel/hotel een koelkast maar meestal een ijsmachine maarja dan kan je alsnog een tijdje wachten voordat het echt koud is. En koud is het buiten zeker niet.... Alweer 30+ dus ik mag zeker niet klagen. Toch wil ik graag straks Charleston gaan bezoeken en daar ook een hapje eten en nog even wat drinken kopen op de terugweg.

De volgende stop(s) voor morgen zijn:
- Myrtle beach (staat bekend om z'n prachtige stranden)
- Kill Devil Hills (in North Carolina, een soort eiland)

En hierna zou ik toch graag al in Virginia willen zijn want dan komen er nog een hoop leuke dingen die ik kan bezoeken!
Dus morgen vast en zeker weer een verhaal.

Oja alle foto's die nog niet waren geupload staan nu echt zeker online, heb het even gecontroleerd. Morgen zal ik de foto's die ik vandaag maak wel uploaden.

Kevin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Charleston

Kevin

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 4051

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 19 Juli 2016

Canada 2016

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

USA & Canada

Landen bezocht: