New York State - Reisverslag uit East Greenbush, Verenigde Staten van Kevin - WaarBenJij.nu New York State - Reisverslag uit East Greenbush, Verenigde Staten van Kevin - WaarBenJij.nu

New York State

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

05 Juli 2015 | Verenigde Staten, East Greenbush

Geteisterd door een slechte internetverbinding is het me schijnbaar toch gelukt weer iets te vertellen!
Nadat ik rond 2 pas terug was ivm vuurwerkshow heb ik nog een paar biertjes genuttigd op m´n hotelkamer. En viel meteen als een blok in slaap. Ik werd netjes zonder de wekker rond half 9 wakker. En meteen weer het tradionele ontbijtje gehaald en gelijk vertrokken richting Green Mountain National Park. Weer een leuk ritje van ongeveer 160km binnendoor.

Ik was er niet echt van onder de indruk maar ik merkte toen ik de staat Vermont passeerde het maple syrup gebeuren veel langs de wegen wordt geadverteerd. Ik kom - ik ben dus in de buurt van Canada. Nouja ca. 500km.

Na het Green Mountain Park kom je al snel in de staat New York terecht.
En was het nog maar een klein stukje richting East Greenbush om alvast even in te checken in het hotel. Het hotel is dit keer wel matig, de mensen zijn wel aardig maar het hotel is echt matig afgewerkt dat kan ik zelfs nog beter. Maar desondanks werkt alles prima behalve het internet.
Voor de prijs mag ik niet sukkelen dus vooruit dan maar.

Echt een typische motelletje soort bungalow woningen naast elkaar gepleurd en parkeerplekken ervoor met de nodige stoeltjes, Harley Davidson motoren en rommel. Typisch Amerikaans dus mij stoort het niet, de Harley biker bood me een peuk aan en vond het prachtig dat ik hier in m´n eentje ben. Ik had toevallig nog een koude Heineken dus die heb ik hem gegeven. Eerlijk is eerlijk!

Na eventjes te hebben uitgerust ben ik maar richting Albany gereden. Ofwel Fort Oranje. En aan de overkant van de Hudson rivier ligt het plaatsje Rensselaer (voorheen Fort Crailo). Van ene Belg / Nederlands Philip Rensselaer. Maar laat ik er maar niet teveel over vertellen want het is al erg genoeg dat wij als Nederlanders hier niets meer bezitten.
Leuk om te zien dat we hier ooit hebben gezeten dat dan weer wel. Maar helaas vergane glorie.

Nu zit ik dus weer even op m'n hotelkamer even alvast m'n route voor morgen te bekijken dat is een redelijk pittige van ca. 600km maar komt zeker weer goed. Ik wil uiterlijk 8u vertrekken. Zodadelijk ga ik nog naar het plaatsje Nassau ter ere van Dhr. Philip Rensselaer, hoe ironisch.......
Ik heb al de hele dag zin in pizza dus die neem ik onderweg weer mee naar m'n hotel. Ook ga ik nog even geld pinnen en wat frisdrank kopen en nog wat kleine dingetjes.

Tot morgen!


Kevin.

  • 06 Juli 2015 - 02:17

    Ina:

    Lekker pizza! Was het een goeie? Vergeet nooit de keer dat je vader trek had in extra pittige pizza. Hij nam er een met hot peppers erop en strooide er toen ook nog droge chili peppers op. Tranen stonden in z'n ogen.
    Bij ons ook, maar dan van het lachen.
    Waar ben je morgen? Richting Niagara Falls?

  • 06 Juli 2015 - 02:18

    Sabine:

    Klinkt weer als een leuke dag :) Eerste contact met de Amerikanen is gelegd haha!

  • 06 Juli 2015 - 13:48

    Kevin :

    Ja is wel de bedoeling Ina....
    Is een pittig stukje rijden maar komt wel goed!
    Jullie ook een goede reis.

  • 06 Juli 2015 - 14:45

    Ina:

    Wij zijn in 1 keer naar o.a. New York City gereden en Louisville Kentucky etc. Is ver, maar wel te doen.... Ik denk dat het je wel zal meevallen Kevin.... Ik hoop dat het verkeer ook meevalt....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, East Greenbush

Kevin

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4080

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 19 Juli 2016

Canada 2016

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

USA & Canada

Landen bezocht: