I see Amish people - Reisverslag uit Hazleton, Verenigde Staten van Kevin - WaarBenJij.nu I see Amish people - Reisverslag uit Hazleton, Verenigde Staten van Kevin - WaarBenJij.nu

I see Amish people

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Hazleton

Weer een dagje overgeslagen ik weet het wat erg he?
Soms heb ik gewoon even geen zin, te lui of slecht internet.
Al moet ik zeggen dat het internet hoe noordelijker ik kom steeds beter wordt. Dus ik mag niet klagen. Inmiddels kan ik de dagen bijna gaan aftellen het duurt immers niet lang meer. Eerlijk gezegd vind ik het nu ook wel weer genoeg. Niet zozeer dat ik graag weer wil werken maar het is altijd fijn om thuis te zijn. Deze reis heeft me goed gedaan heb veel kunnen nadenken over van alles en nog wat.

Volgend jaar gaat het zeker weer voor mij kriebelen dus allicht ga ik hier weer verder met het volgende avontuur. Ik heb gezien bij mijn voorgaande verhaal ik heel wat ben vergeten te vertellen tja die avond had ik eventjes de Jim Beam Fire uitgeprobeerd en die hakte er wel even in..... Niet normaal!

Ze zijn hun belofte nagekomen wat er op de fles staat dat is een ding wat zeker is. Ik heb dus in North Carolina nog een aantal oude koloniesteden bezocht (o.a. Williamsburg) over een eeuwenoude route gereden die ze dus vroeger te paard deden. Erg leuk om te doen en wederom een hele mooie omgeving!

Vandaag ben ik richting Lancaster County gegaan om eens te kijken hoe het met de Amish gaat. En ja ze rijden nog volop rond met een hun zwarte kar en paard.... Ongelooflijk. Wel is het plaatsje Lancaster een beetje een toeristen trekpleister geworden. Een pretpark, een nagemaakt Amish huis die tours aanbied etc. Ik heb maar even een andere route gepakt richting Salzburg of was het Manheim... Het was Duits (wat logisch is...) en ben over het platteland gereden. Heb nog nooit zoveel graansilo's en mais gezien. Overal Amish volk. Leuk hoor maar een auto is makkelijker TOET TOET!

Ben maar richting het noorden gereden (de Appalachen) mooi om te wonen daar... Mensen uiteraard weer zeer vriendelijk al dagen achter elkaar dat helpt ook veel. Nu zit ik in Drums (klein gehucht) nabij Hazleton, Pennsylvania. Ik ben er nog niet uit maar ik denk dat ik morgen richting Connecticut ga en Rhode Island een beetje de kustroute. Ik zou graag vanaf Connecticut, Long Island willen zien liggen. New York hoef ik niet te komen want dat vind ik zelf helemaal niks. Wie weet ooit in de toekomst maar nu niet. Philly heb ik ook overgeslagen ook die staat nog op het lijstje. Er is nog zoveel te doen... Gelukkig heb ik nog de tijd!

Fijne avond!


  • 21 Juli 2015 - 09:36

    Sabine:

    Hihi, je mist mij gewoon!

  • 22 Juli 2015 - 19:52

    Ina:

    Hi Kevin......zo te lezen heb je een zeer interessante vakantie gehad. Wij ook in Newfoundland. Dit is onze laatste dag hier en morgen vliegen we terug naar Toronto. Jij vliegt ook weer naar huis en we wensen je een goede vlucht toe. Groetjes aan je ouders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hazleton

Kevin

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4068

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 19 Juli 2016

Canada 2016

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

USA & Canada

Landen bezocht: